Thursday, February 2, 2012

tabahkan hati wahai sahabatku

salam..
nk kongsi satu cter..
baru2 nie sy ada kenal dgn budak terengganu..
tp saya cukup simpati dgn hidup dia..
harapan hidup dia sangat tipis..
sebab excident beberapa tahun yang lepas..
dulu dia ada seorang awek yang berasal jauh nun di utara(negeri dirahsiakan)
dia sangat sayangkan awek dia tapi setelah awek dia tahu dia sakit
awek dia cakap dia hanya menyusahkan orang je kalau hidup..
kot ye pun bagi la dia sedikit kebahagiaan..
hidup dia hanya ada 20%..
tapi ajal maut tu sume kn di tangan tuhan..
hari2 dia contact saya nanges2.
suara pun sedih jer..
saya jadi kesian kt dia..
saya tau dia menaruh harapan kat saya..
saya berikan sedikit harapan pada dia sebagai seorang SAHABAT..
saya tak nak dia jadi patah semangat terhadap hidup dia..
dulu saya pun pernah sakit tahap kritikal
selama 4 tahun saya menanggung..
saya makan ubat secara biasa.
walaupun saya sudah muak dengan ubat yang sama saje
Alhamdulillah saya sihat macam orang lain..
sebab tu saya cakap jangan pernah putus asa terhadap apa yang menimpa kita
kita belum tahu lagi apa,kenapa,untuk apa,bagaimana yang telah Allah tetapkan tuk kita..
InsyaAllah kalau kita berusaha untuk sembuh pasti akan boleh sembuh.

3 comments: